Het seizoen 1967-1968.
In de algemene ledenvergadering, gehouden op 8 augustus 1967 in de feestzaal de “DRIE STOEPEN”, werd het volgende bestuur gekozen:
Voorzitter: F.W.v.Swinderen
Secretaris: P.J.W.v.d.Bruggen
Penningmeester: A.Houwaart
Commissarissen: P.v.d.Bol, H.Blijleven, J.Nieuwenburg, J.C.Sprenkels, J.A.Stapel en J.Tiemens.
Boekhouding: G.Houwaart
Namens een behoorlijk aantal leden en donateurs vroeg lid Aad Tuit een buitengewone algemene ledenvergadering aan. Reden was: een groot deel van de leden was het niet eens met het door het bestuur gevoerde beleid..
Op 24 januari 1968 werd een Algemene Ledenvergadering uitgeschreven, maar als gevolg van te geringe belangstelling werd deze vergadering afgelast.
Op 5 maart 1968 nogmaals een Buitengewone Algemene Ledenvergadering in gebouw “DRIE STOEPEN”. Het gehele zittende bestuur stelt haar functie beschikbaar en voor de duur van veertien dagen zouden de lopende zaken worden waargenomen door A.Houwaart, Jan Stapel en Peter v.d. Bruggen.
Op 20 maart 1968 wederom een Buitengewone Algemene Ledenvergadering en er waren voldoende kanidaten voor de verschillende bestuursfuncties. Tijdens een tumultvolle vergadering werd tot voorzitter gekozen W.Zuiderwijk, J.H.Pelle nam het secretariaat op zich en A.Houwaart bleef de kasbeheerder. Als commissarissen werden toegevoegd P.K.v.Aken, A.J.Nieuwenburg, J.Nieuwenburg, J.Tiemens en Jan Stapel..
In de eerste vergadering van het nieuwe bestuur werd besloten om tijdens de bestuursvergadering één consumptie voor rekening van de vereniging te gebruiken. Tevens werd besloten een contactavond te organiseren om het contact tussen bestuur en leden beter te maken.
Er werden slechts vier seniorelftallen ingeschreven bij de voetbalbond en de indeling van deze teams was als volgt:
1e elftal in de 3e klasse A van de KNVB
2e elftal in reserve 1e klasse F van de HVB
3e elftal in reserve 2e klasse E van de HVB
4e elftal in reserve 2e klasse N van de HVB
Van de jeugd werden de volgende elftallen ingeschreven:
B-klassers
C-klassers
Pupillenteam
De heer H.J.Gelauf pachtte de kantine voor een bedrag van fl 1000,-- per jaar.
De bestuursvergaderingen werden gehouden bij H.Gelauf, Jan Blankenstraat 99, Den Haag.
Aanvraag drankvergunning in verband met nieuwe drank- en horecawet per 1 november 1967.
Er werden in november 1967 15.000 voorbedrukte omslagen voor het klubblad besteld.
Er werd een bouwfonds gesticht ten behoeve van het nieuwe klubgebouw.
Bestuursbesluit: boetes opgelegd door de KNVB aan spelers moeten door de betrokkenen zelf worden betaald, bij weigering niet opstellen.
Er werd een nieuwe schrijfmachine aangeschaft t.b.v. opmaak van het klubblad.
De houten vloer in de bestuurskamer werd vervangen door een betonnen vloer.
Het bestuur bedankte Peter v.d. Bruggen schriftelijk voor zijn diensten voor de klub (o.a. bestuursfunctie en als verzorger van de selektie).
In april 1968 startten Aad Tuit, Theo Nolten en Daan Regeer met Welpenvoetbal. Ze moesten vriendschappelijke wedstrijden organiseren, aangezien de voetbalbond nog geen Welpenvoetbal op het programma had staan.
Op zaterdag 4 mei 1968 werd een contactavond georganiseerd in zaal “Modern”. Het was een gezellige avond met een grootse tombola.
Op 12 mei 1968 ging de doelpuntenaktie tbv het Bouwfonds van start, resultaat f 27,50.
Aan het einde van het seizoen degradeerde het eerste elftal uit de derde klasse van de KNVB. Het 2e, 3e en 4e elftal wisten zich in hun klasse te handhaven. Al vrij vroeg in het seizoen moest het 5e en 6e elftal worden teruggetrokken. Gelukkig maakte de toename van het aantal leden het mogelijk, dat het volgend seizoen weer met zes seniorelftallen aan de competitie kon worden deelgenomen. Ook de inspanningen van Aad Tuit en de overige jeugdleiders om jeugdleden naar Oranjeplein te krijgen wierp zijn vruchten af.
Enige uitslagen en/of verslagen van wedstrijden: |
Eindstand van het seizoen 1967-1968 van de 3e klasse A KNVB |
Lees verder bij: Seizoen 1968 of ga terug naar Seizoen 1966 of ga naar Home.